Kategorie

Konto

Koszyk

Jak utrzymać porządek na biurku? Oto 3 przydatne wskazówki!

Opublikowano: kwi 02,2021 11:13

Jak utrzymać porządek na biurku? Oto 3 przydatne wskazówki!

Czyste biurko to spokojna głowa, oszczędność czasu, a także dobre samopoczucie. Istotna jest też estetyka pomieszczenia, w którym biurko się znajduje. Zawalony papierami mebel nie tylko nie wygląda dobrze, ale również utrudnia pracę i znalezienie niezbędnych dokumentów. Jeśli wciąż walczysz z biurkowym chaosem, pomożemy Ci nad nim zapanować. Oto 3 sprawdzone rady, jak zrobić porządek na biurku.

Zła wiadomość jest taka, że o porządek na biurku trzeba dbać każdego dnia. Małe zaniedbanie sprawia, że pod wieczór gromadzą się na nim mniej lub bardziej istotne dokumenty, notatki, listy czy gazety. Bieżąca selekcja na dokumenty do opracowania, sprawy do załatwienia pozwala od razu pozbyć się makulatury, a dodatkowo porządkuje plan pracy dnia czy tygodnia.

Porządek na biurku – dlaczego jest ważny?

Kalendarz, notes, kilka segregatorów przydają się, by zapanować nad gromadzącymi się papierami. Ważne daty i notatki można oczywiście zapisywać w komputerze, telefonie czy jak komu wygodnie. Istotna jest jedynie konsekwencja. Inaczej po jakimś czasie i tak trzeba będzie szukać tych informacji, a to, jak wiadomo, zajmuje znacznie więcej czasu niż wpisanie np. wizyty u lekarza w terminarz. To samo dotyczy planowanych płatności, dat uroczystości rodzinnych, imprez w szkole, ferii, wolnych dni w handlu i wszystkich istotnych informacji w codziennym życiu.

Sprawy warte uwagi w późniejszym czasie np. kopie artykułów, listy, na które należy odpowiedzieć, najlepiej przechowywać na osobnych półeczkach w organizerach. Rachunki, pisma urzędowe powinny znaleźć się w segregatorach. Warto sobie wziąć te rady do serca, zamiast szukać cudownych sposobów na porządek na biurku. Pójdźmy więc krok dalej.

Sposoby na porządek na biurku

Kreatywny chaos ma swój urok, ale znalezienie czegokolwiek wśród tony papierów już z pewnością nie nastraja optymistycznie. Utrzymanie porządku ułatwia odkładanie każdej rzeczy zawsze na to samo miejsce.

Miejsce do pracy potrzebuje przestrzeni, dlatego na biurku trzeba trzymać tylko niezbędne rzeczy. Klej, taśma klejąca, zszywacz, dziurkacz i inne akcesoria biurowe, z których nie korzysta się każdego dnia, wędrują do szuflady. Podobnie drukarka, faks, skaner nie powinny zabierać miejsca na blacie.

Skup się na jednym zadaniu

Praca nad jedną sprawą do końca bez przerw i przekładania z miejsca na miejsce dokumentów to duża oszczędność czasu i znacznie większa efektywność. Zatem jeśli tylko się da, warto poświęcić niezbędną ilość energii na doprowadzenie sprawy do końca i zarchiwizowanie związanej z nią dokumentacji. Jeśli to możliwe, warto też zrezygnować z drukowania dokumentów, a zamiast tego digitalizować je od razu, zapisując w odpowiednich folderach. Zasady utrzymania porządku na biurku warto od razu wprowadzić także do systemu przechowywania dokumentów elektronicznych.

Posprzątaj pod koniec dnia

Popołudnie to dobry moment, by usunąć wszystkie zbędne przedmioty z biurka. Nie powinno to być szczególnie trudne i zajmować dużo czasu, jeśli trzymaliśmy się zasad opisanych wyżej. Czyste biurko na koniec dnia pracy to powód do dumy i poczucie dobrze wykonanych zadań. Kilka ostatnich minut w biurze warto wykorzystać na przygotowanie zadań na kolejny dzień.

W ten sposób można wyjść do domu bez stresu i spokojnie przeanalizować priorytety na następny dzień. To, co nie jest potrzebne, wędruje do kosza lub niszczarki. Te rady przydadzą się nie tylko w domu. Zasady dbania o porządek warto też wprowadzić w biurze.

Myśl o pozycji w pracy

Domowy chaos to prywatna sprawa. Bałagan na biurku w pracy nie świadczy dobrze o kompetencjach pracownika. Robi złe wrażenie na współpracownikach i przełożonym, a także buduje wrażenie, że podobny bałagan i brak umiejętności panowania nad zadaniami przekłada się także na obowiązki zawodowe.

To czasami mylne wrażenie może mieć wpływ na ocenę dokonań zawodowych. Warto mieć to na uwadze, budując swój wizerunek profesjonalisty. Bardzo często te z pozoru mało istotne sprawy mają większy wpływ na naszą drogę zawodową niż kilka spektakularnych sukcesów. Porządek na biurku w pracy to pierwsza i najprostsza droga do rozwoju udanej kariery.

Macie jakieś inne sposoby, jak utrzymać porządek na biurku? Co sądzicie o naszych radach? Chętnie poznamy Wasze opinie w komentarzach.